Font Size

Profile

Cpanel

Co jeść przed egzaminem maturalnym?

zdrowa ywnoMatury tuż tuż, sesje na uczelniach niebawem, a ładna pogoda wcale nie zachęca do nauki. Wiedza znacznie lepiej wchodzi do głowy, kiedy podczas nauki odpowiednio się odżywiamy, dlatego dziś krótki poradnik o tym co jeść przed egzaminem (a czego absolutnie nie ruszać), żeby zdać egzamin na lepszą ocenę.

 

Przede wszystkim: jakie produkty wybierać? Oto lista produktów, które dobrze wpływają na pamięć i koncentrację:

  1. Razowe pieczywo
  2. Siemię lniane
  3. Winogrona 
  4. Pestki dyni
  5. Orzechy
  6. Zielona herbata
  7. Miłorząb i żeń-szeń

Kiedy i jak jeść?

1. Jedzenie podczas nauki

orzechy1Często w trakcie nauki spożywamy chipsy, ciastka, paluszki. Znacznie lepiej zamienić je na orzechy, które – chociaż równie kaloryczne, bardzo dobrze wpływają na proces zapamiętywania wiadomości.
I nie objadajmy się niepotrzebnie ze stresu. Ani nam to nie pomoże w przyswajaniu wiedzy, ani dobrze nie wpłynie na nasz wygląd i stan portfela naszego lub rodziców.
Zażywajmy dodatkowe suplementy poprawiające koncentrację i pamięć, ale tylko po konsultacji z lekarzem lub farmaceutą.

 2. Jedzenie na tydzień przed egzaminem

Ważne, żeby nie spożywać jedzenia w podejrzanych, niesprawdzonych miejscach. Na pewno nikomu z nas nie uśmiecha się dostać zatrucia pokarmowego akurat wtedy, kiedy czeka nas egzamin lub ważne wystąpienie. Nie spożywajmy też zbyt dużych ilości alkoholu – nasz umysł musi być na pełnych obrotach.

3. Jedzenie w dniu egzaminu

Zacznijmy dzień od wypicia kawy (o ile nam nie szkodzi) – rozjaśni nasz umysł od samego rana. Jeśli stres powoduje u kogoś bóle żołądka, nudności, biegunki, lepiej nie jeść zbyt wiele, a kawę zastąpić słodką herbatą. Dobrze jednak zjeśćsniadanie lekkostrawne śniadanie, żeby podczas egzaminu nie przeszkadzało nam ciągłe burczenie w brzuchu :).
Ponieważ nasz mózg będzie potrzebował dodatkowej energii, w dniu egzaminu są wskazane wszelkie proste słodycze typu czekolada, krówki, toffi. Nie obciążą naszego żołądka, a poprawią szybkość przepływu informacji w naszej głowie :).
Pamiętajmy, zwłaszcza jeśli mowa o egzaminach ustnych, o niejedzeniu orzeszków, maku i wszelkich innych drobnych składników pożywienia, które mogą nam dostać się do przestrzeni międzyzębowych. Zamiast skoncentrować się na udzielaniu prawidłowych odpowiedzi na egzaminie, niepotrzebnie przysporzymy sobie dodatkowych nerwów. Nie jedzmy niczego, co zadziała wzdymająco, a przede wszystkim – nie pijmy gazowanej wody mineralnej! Z pewnością nie będzie dla nas plusem fakt, że odbiło nam  się bąbelkami tuż przed komisją egzaminacyjną.

4. Po egzaminie

Po zdanym egzaminie idziemy na wypasioną pizzę… W końcu na to zasłużyliśmy!

Wykorzystane źródła: Poradnikzdrowie.pl Pozytywnakuchnia.pl